Resan


Poolvatten


Min syster försöker ta kort på sig själv (tror jag)


Stranden som låg närmast hotellet. Dit gick vi ibland för att bada och det var jättevarmt!


I Grekland finns det Fanta smaker som inte finns i Sverige. T.ex fanta äpple (bild) som smakade äppelcider. Sen fanns det Fanta blue också. Den var inte så god, och det speciella med den var typ att den inte var kolsyrad.










Lägg märke till stolen.


Gorgona Beach




Vi var i Chania en dag (en av de största städerna på Kreta) och åt jättego glass! Sen fanns det milkshake också.  Man fick ta vilken smak man ville! Agaton tog Tuggummi och jag tog cocos. Nästa gång vi var i Chania gick vi till samma ställe igen. Då tog jag grönt äppel smak. Det fanns ännu fler smaker än vad fick plats på bilden.


Agaton


 En dag hyrde vi bil för att se lite mer av Kreta (Vägen till höger)






Vi åkte (med bilen) till korallstranden "Elafonisi". Det är som Kretas Maldiverna ungeför. Det var jättehäftigt! Man kunde gå mellan små sandöar. Och vi snorklade också. Det var jätteklart vatten så man såg jättebra. Typ akvariefiskar. Vita, bruna, röda, regnbågsfärgade. Jättecoolt! Men det var synd att det blåste. Man kunde inte släppa nåt en sekund utan att det flög iväg.










Vi stannade till på vägen till nästa strand och åt lunch. Det var högst uppe på ett berg och med jättefin utsikt.




Vägen som vi sen åkte på på vägen ner.


Ellen och Malvina posar


Utsikten från hotellet.










Den stora poolen. Det fanns en liten också. Men här badade vi mest.




Sista kvällen gick vi en bit på strandpromenaden.  Jag såg en jättefin kattunge som satt och "läste" på en skylt.




På strandpromenaden fanns ett fisk spa. Jag, Malvina, Agaton och Axel testade. Vi fick ställa oss i kö, och sen kom en tjej och tvättade ens fötter med massa olika krämer. Sen fick man sätta fötterna i en glasbur full med små fiskyngel. Så fort man satte i fötterna började de äta gammalt skinn från dem.Man fick sitta där i en kvart. Det kittlades jättemkt! De verkade tycka om min högra fot mer...


Axel och Agaton


På väg hem till Sverige.

Goa och glada kommentarer!
Postat av: soffan <3

feett fina bilder!!! saknarej!!! sees!!! hehehehe!!!



pösspöss <3

2011-07-01 @ 21:44:23
Postat av: Ida

har du gått en fotografkurs eller vad?! f*n vad snygga bilder!!! skulle vilja säja nåt om varenda en (fast då skulle det bli för långt)

(stöööööööön! är jag den enda som verkar få nöja sej med den svenska sommaren, vad jag vet?!)

2011-07-07 @ 11:16:01
URL: http://idamini.blogg.se/

Kommentera:

Oh nana, what´s your name?:
Är du här ofta?

E-postadress: (ses bara av mig)

Din blogg (om du har någon) heter?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0